هیدروکسی کلروکین: چگونه WHO و Lancet اجازه می دهند تا یک شرکت کوچک شناخته شده آنها را به دور انگشت خود بچرخاند

نظر

URL کوتاه دریافت کنید

یک دانشمند مشهور آمریکایی موفق به گمراهی دولت ها و مقامات بهداشتی جهان شده است و مطالعات هیدروکسی کلروکین را در سراسر جهان به حالت موقت متوقف می کند ، می گوید: دانشمند داده ها ، مصطفی بنهندا و دکتر جرمی هوویک ، اپیدمیولوژیست ، با تعجب از اینکه چگونه می توان ژورنال های معتبر علمی را فریب داد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از تعلیق در اثر مطالعه ای که بعداً بعید به نظر می رسد ، آزمایش جدیدی را در مورد اینکه هیدروکسی کلروکین یک داروی مؤثر علیه COVID-19 است ، از سر گرفت.

این مطالعه توسط شرکت کوچک و کمی شناخته شده Surgisphere به عنوان دلیلی برای متوقف کردن آزمایشات و حتی ممنوعیت دارو برای تعدادی از کشورها توسط کروناویروس انجام شد. این شرکت ادعا کرده است که داده های مربوط به 96.032 بیمار مبتلا به COVID-19 را از 671 بیمارستان در شش قاره تجزیه و تحلیل کرده است و باعث افزایش مرگ و میر در بین بیماران تحت درمان با هیدروکسی کلروکین می شود. با این حال ، تحقیقات از ناظران مستقل ، نقص های آشکاری در تحقیقات مشترک نویسنده مدیر عامل Surgishere ، ساپان دسای ، نشان داده است و توسط مجلات معتبر علمی The Lancet and New England Journal of Medicine (NEJM) تبلیغ شده است.

سه نقص در داده های Surgisphere

مصطفی بنهندا ، دانشمند داده و بنیانگذار Melwy ، آزمایشگاه آنلاین در زمینه هوش مصنوعی ، پرچم قرمز را بر روی تحقیق Surgisphere تا 26 مه ، درست چهار روز از انتشار آن توسط Lancet ، برافراشت. وی سه نقص عمده این گزارش را تشریح کرد:

· بدون تکرارپذیری: نویسندگان داده های خود را منتشر نکردند و هیچ برنامه ای برای انجام این کار نداشتند.

· هیچ ردیابی داده ای وجود ندارد: نویسندگان اسامی افرادی را که مسئول جمع آوری داده ها در بیمارستان ها بودند ، منتشر نکردند.

· بدون شفافیت بررسی: لانست نام داوران را منتشر نکرد. تنها تأیید صحت سرمقاله امضا شده از سوی سردبیر لنست ریچارد هورتون.

بنهندا می گوید: “بعداً ، نامه های سرگشاده را به لنست و ژورنال پزشکی نیو انگلستان امضا کردم ، که آنها را مجبور به انتشار” ابراز نگرانی “درباره این مقالات کردند.” به دنبال طوفان انتقاد از جامعه علمی جهان.

با این حال ، رسوایی به همین جا ختم نشد ، زیرا نه WHO و نه Lancet و نه NEJM توضیح نداده اند که چرا آنها داده های سوال برانگیز Surgisphere را به دست آورده اند ، که دانشمند می گوید.

“تحقیقات داخلی آغاز نشده است. رابرت هورتون حتی استعفا نداد ، وی در حال توئیت این موضوع است که گویا ناظر خارجی است. چه ننگ است!” او برجسته می کند.

به گفته وی ، آنچه در واقع اتفاق افتاده این است که WHO توسط “Lancet” ، یک ژورنال دانشگاهی 197 ساله “گول خورد” ، که به نوبه خود توسط “نویسندگان” گزارش مشکوک ، از جمله ماندیپ مهرا ، هاروارد “فریب خورد”. استاد و مدیر پزشکی بیمارستان بریگام و زنان بیمارستان (BWH) با 477 انتشارات.

بنهندا می گوید: “بسیاری از جامعه علمی فریب خورده اند ، اما تعجب آور نیست ، این محفظه اکو به راحتی دستکاری می شود.” “به جای ارزیابی دقیق هر مقاله بر روی شایستگی های خاص خود ، این تردیدها راحت تر می توانند به شهرت ، سلسله مراتب و تفکر آرزو اعتماد کنند.”

The Lancet & NEJM’s Reputation لکه دار شده است

درک اینکه چگونه سردبیران در لنست و NEJM مشکلی با داده های موجود در مقاله ها مشاهده نکردند ، دشوار است ، موافقت می کند دکتر جرمی هوویک، اپیدمیولوژیک بالینی در دانشگاه آکسفورد.

هوویک خاطرنشان می کند: “و حتی اکنون ، آنها نامه ها را پس نگرفته اند و یا عذرخواهی نکرده اند.” “در حالی که نویسندگان مقاله Lancet این مقاله را پس گرفتند ، خود مجله نیز چنین نکرده است. Ditto برای NEJM. این ژورنال ها مسئول آسیب رساندن بالقوه به سلامتی انسان هستند ، زیرا WHO و غیره سیاست های خود را بر اساس یک مطالعه مشکل ساز تغییر داده اند.”

این اپیدمیولوژیست مشاهده می کند که مطالعه سورگisphere به دلیل عدم شفافیت آشکار ، باید فوراً شک و تردید را برانگیخت. وی تأکید می کند: “برای قابل اعتماد بودن ، آنها باید داده ها و روش های خود را به صورت شفاف به اشتراک بگذارند”.

هووک تأکید می کند که دستکاری داده ها بسیار خطرناک است و این آسیب را انجام می دهد.

“دو مقاله در مورد هیدروکسی کلروکین که ما اکنون بر این باوریم که مبتنی بر داده های معیوب هستند ، به سازمان بهداشت جهانی (WHO) آزمایش آزمایش هیدروکسی کلروکلین در یک کارآزمایی معلق داده می شود. این بدان معنی است که یک درمان بالقوه سودمند در حال آزمایش نیست و بیماران به عنوان یک رنج رنج خواهند برد. نتیجه “، اپیدمیولوژیست تأکید می کند.

درمورد Lancet و NEJM ، به گفته هوویك ، این نشریه ضربه بزرگی به اعتبار هر دو مجله پزشکی وارد كرده است.

هوویک می افزاید: “مقاومت در برابر تقاضاها دشوار است که باور کنیم آنها بیشتر از علم و بیماران به فکر پوشاندن مطبوعات بودند.”

نظرات و نظرات بیان شده در مقاله لزوماً منعکس کننده نظرات Sputnik نیست.