دانشگاهی می گوید که درک کامل تأثیر روانشناختی بیماری همه گیر COVID زمان بر است.

متخصصان پزشکی از سراسر جهان به دولت ها هشدار داده اند که به دنبال گسترش بیکاری گسترده و انزوای اجتماعی ، بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث ایجاد بحران جهانی بهداشت روان شده است.

این در حالی است که ژاپن آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد تعداد بیشتری از شهروندان این کشور در ماه اکتبر به دلیل خودکشی کشته شده اند ، از تعداد کل مرگ و میر ژاپن در کل سال.

خانم آنا پائولا ناسیف ، مدرس مربیگری و روانشناسی مثبت در دانشگاه شرق لندن ، به بررسی وضعیت انگلیس در سال 2020 می پردازد و افراد می توانند برای بهبود سلامت روانی خود چه راه حلهایی را انتخاب کنند.

اسپوتنیک: قبل از اینکه ببینیم چگونه می توان انعطاف پذیری آنها را بهبود بخشید … کووید چه تاثیری بر سلامت روان ما و علاوه بر آن به سلامت روان ما داشته است؟

آنا ناسیف: من فکر می کنم ممکن است مدتی طول بکشد تا ما از میزان کامل تأثیر روانشناختی همه گیر بر سلامت روانشناختی خود مطلع شویم. من فکر می کنم مردم با توجه به شرایط شخصی خود واکنش های متفاوتی نشان داده اند. ما فکر می کنیم که مردم واقعاً به سرعت سازگار می شوند و در اطراف کارها جمع می شوند ، کارها را انجام می دهند ، چیزها را تغییر می دهند … ما سازمان ها ، مدارس ، جوامع ، بخش بهداشت و مراقبت های اجتماعی را دیده ایم که واقعاً روی کار آمده اند و روش های جدید کار و برخورد این شرایط جدید بنابراین ، من فکر می کنم این به شخص و شرایط او بستگی دارد ، من فکر می کنم برخی از افراد به طور بالقوه تأثیر بیشتری داشته اند ، و به عنوان مثال احساس می کنند افرادی که از خانه کار می کنند واقعاً احساس می کنند. آنها ممکن است احساس تنهایی کنند ، ممکن است از نظر اجتماعی منزوی باشند ، با همه قفل ها. مردم در خانه می مانند ، شاید توانایی اتصال ندارند. ما می دانیم که ارتباطات از نظر رفاه برای افراد واقعاً مهم است. به همین ترتیب ، کسانی که قادر به جداسازی نیستند و می خواهند کار کنند ، ممکن است نگران خطرات خود و خانواده شان باشند. بنابراین ، طیف وسیعی از تأثیرات مختلفی وجود دارد که ما در آنجا برای رفاه مردم در نتیجه بیماری همه گیر مشاهده می کنیم.

©
خبرگزاری فرانسه 2020 / اورلاندو سیرا

مردی در 2 نوامبر سال 2020 ، در روز مردگان ، در گورستان “Covid-19” ، در قبرستان “Covid-19” ، به دنبال قبر یکی از بستگان خود ، قربانی بیماری همه گیر ویروس کرونا می رود.

اسپوتنیک: با کنترل استرس و ایجاد انعطاف پذیری ، این مهارت مهمی برای افراد در طی همه گیری است. انگلستان چگونه از پس کنترل استرس و مقاومت در بین مردم برآمده است؟ به عنوان مثال ، آیا مردم برای سازگاری تلاش کرده اند؟ یا آیا مردم به خوبی با تغییراتی که در طی همه گیری اتفاق افتاده سازگار شده اند؟

آنا ناسیف: فکر می کنم هر دو را دیده ایم. من فکر می کنم ما مردم را دیده ایم که به خوبی سازگار می شوند و من فکر می کنم که این امر خصوصاً در اولین قفل ما وجود دارد. شما می دانید به محض اینکه به ما گفتند ما باید قفل شویم ، مردم از خانه شروع به کار کردند ، سیستم هایی در اطراف آن ساخته شدند و مردم خیلی سریع سازگار شدند و ما نیز روحیه جامعه را ایجاد کردیم. اگر بخاطر بسپاریم ، مردم برای NHS و خود NHS به نوعی از روشهای سیستماتیک کار کف می زنند ، آنها روشهای جدیدی برای دیدن بیماران ایجاد کرده اند. بهداشت و مراقبت های اجتماعی ، خانه های مراقبت ، مدارس آنلاین شدند … بنابراین ، این اتفاق خیلی سریع رخ داد و مردم در آن مرحله واقعاً خیلی خوب سازگار شدند. من فکر می کنم آنچه اکنون می بینیم ، قفل شدن دو ماه بعد و عدم اطمینان زیاد. بنابراین ، مردم شروع به کمی از این خستگی می کنند ، و سپس این تأثیر خود را بر روی مردم می گذارد. من فکر می کنم در کل ما خوب کار کردیم. وجود دارد که مدت زمان بیشتری طول می کشد و ما نمی دانیم چه چیزی در آینده رخ می دهد ، ما امیدواریم که واکسن ها در حال آمدن هستند ، بنابراین امیدوارم سال آینده شاهد یک چرخش در آنجا باشیم ، بنابراین مردم از نظر عدم اطمینان احساس کمی بهتر می کنند . اما همچنین با همه گیری مشاهده کرده ایم که این امر در زندگی روزمره مردم تأثیر داشته است ، اما در زندگی کاری آنها افراد بیکار را دیده ایم ، بنابراین این امر بر اقتصاد و تأثیر آن بر مسائل جدی تأثیر می گذارد. برای مردم ، و این احتمالاً بر سلامتی مردم تأثیر می گذارد.

اسپوتنیک: چه راهکارهای مقابله ای یا نکاتی را به افرادی که در تلاش برای کنترل استرس هستند یا به سادگی می خواهند مقاومت خود را در زمستان بسازند و تقویت کنند توصیه می کنید؟

آنا ناسیف: من فکر می کنم مردم واقعاً باید با خودشان مهربان باشند. مردم به طور بالقوه در تلاشند تا در کار به همان اندازه مثمر ثمر باشند. شاید به این دلیل که آنها خسته شده اند ، ممکن است استرس داشته باشند و ممکن است چیزهایی را دستکاری کنند. من به خانواده های دارای فرزند فکر می کنم که وقتی در انزوا قرار دارند باید در مدرسه بمانند زیرا یک مورد عروقی برای مثال در مدرسه وجود دارد و این می تواند تأثیرگذار باشد. فکر کردن در مورد افرادی که ممکن است عزیزی داشته باشند که مدتی ندیده اند و آنها می خواهند ناامیدانه آنها را ببینند و این ممکن است تأثیر بگذارد. بنابراین ، من فکر می کنم ما باید از نظر مهربانی با خودمان تا آنجا که می توانیم انجام دهیم.

©
رویترز / هانری نیکلز

یک مرد در یک تظاهرات ضد قفل در میان شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-19) در لندن ، بریتانیا ، 28 نوامبر سال 2020 ، روی یک غرفه تلفن ایستاده است.

از نظر بهداشت روانی جسمی تا آنجا که می توانیم از سلامتی خود مراقبت کنیم و درمورد چیزهای معمول فکر می کنیم. خوب غذا خوردن ، خوب خوابیدن ، جلوگیری از مصرف بیش از حد الکل و غیره.

هر جا که بتوانیم ارتباط برقرار کنیم. بنابراین با دوستان و همکاران خود در تماس باشیم [and] در واقع تقویت آن ارتباطاتی که قبلاً داشته ایم و شاید حتی گاهی اوقات به پیوندهای جدید بپیوندیم. من می دانم که افراد می روند و به کلوپ های آنلاین می پیوندند ، و سرگرمی های مجازی و سایر موارد دیگر. انجام کاری که دوست داریم بسیار مهم است ، بنابراین به یاد داشته باشید. و من فکر می کنم روز به لحظه لحظه های کمی از شادی ، پیدا کردن و واقعاً وقت گذاشتن برای مشاهده مواردی که باعث خوشحالی ما می شود. گاهی اوقات آن فنجان چای واقعاً دلپذیری است که صبح می نوشیم ، به پیاده روی می رویم ، طبیعت را می بینیم … هرچه مردم دارند واقعاً لبخند به لبشان می آورد ، فکر می کنم یادآوری آن خیلی مهم است [and] این کار را هر روز انجام دهیم و زمانی برای آرامش پیدا کنیم و با خود مهربان باشیم. من فکر می کنم که در حال حاضر دنیا کمی سریع پیش می رود و من فکر می کنم ما باید سرعت خود را کم کنیم و ارزیابی کنیم و همچنین از آنچه در حال حاضر داریم واقعاً قدردانی کنیم.

نظرات و نظرات بیان شده در مقاله لزوماً نظرات اسپوتنیک را منعکس نمی کند.