دانشگاهی می گوید برای سالم ماندن به تعاملات معنادار با دیگران نیاز داریم

نظر

URL کوتاه دریافت کنید

یافته های اخیر دانشمندان علوم مغز و اعصاب نشان داده است که چگونه ارتباط اجتماعی به ویژه در حین قفل کردن بر ما تأثیر مثبت می گذارد.

پاسکال ورتیکا ، مدرس روانشناسی ، در دانشگاه اسکس ، توضیح می دهد که چگونه می توانیم در این دوره ارتباط اجتماعی داشته باشیم.

اسپوتنیک: چقدر برای ما مهم است که ارتباط اجتماعی داشته باشیم ، به خصوص وقتی که دوباره به سمت قفل قدم می زنیم؟

دکتر پاسکال ورتیکا: بله بنابراین ارتباط اجتماعی برای ما همیشه مهم است. بالاخره ما موجودات اجتماعی هستیم. برای سالم ماندن از نظر جسمی و روحی به تعاملات معنادار با دیگران نیاز داریم. و این در حال حاضر هیچ تفاوتی ندارد ، زیرا ما دوباره به سمت قفل حرکت می کنیم. چیزی که در حال حاضر متفاوت است این است که ما باید از نظر جسمی فاصله بگیریم که مانع دیدار معمول دیگران می شود. بنابراین ما باید به دنبال راههای دیگر برای ارتباط اجتماعی با دیگران باشیم. و یکی از راه های انجام این کار در حال حاضر ، به خصوص که هوا سرد و مرطوب می شود ، استفاده از ابزارهای تعامل مجازی است. بنابراین ، یک تاریخ بازی مجازی برای فرزندان خود ، یک فیلم سینمایی یا شب بازی با همسران خود یا به سادگی با شخص مورد علاقه خود گپ بزنید. البته این دقیقاً مانند گذشته نخواهد بود ، اما شواهد اخیر علوم اعصاب اجتماعی نشان می دهد که تعامل واقعی با دیگران می تواند تأثیرات مشابهی مانند تعامل در زندگی واقعی بر روی بدن و مغز شما داشته باشد. بنابراین ما واقعاً باید از این ابزارهایی که این روزها برای ما در دسترس است استفاده کنیم.

اسپوتنیک: ارتباط اجتماعی به چه درد سلامتی ما می خورد؟

دکتر پاسکال ورتیکا: ارتباط اجتماعی به طور مثبت بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد. بنابراین ارتباطات اجتماعی باعث می شود که کمتر نگران خطرات احتمالی باشیم و کمتر استرس داشته باشیم. ما همچنین بهتر می خوابیم ، ضربان قلب و فشار خون کمتری داریم ، انرژی مورد نیاز پایه ما پایین تر است و سیستم ایمنی بدن ما با کارایی بیشتری کار می کند. سرانجام ، وقتی احساس ارتباط اجتماعی می کنیم ، کمتر مستعد افسردگی هستیم. با این حال ، یک مسئله مهم وجود دارد که باید در اینجا بخاطر بسپارید و این مسئله این است که احساس ارتباط اجتماعی یک تجربه درونی کاملاً ذهنی است. ما می توانیم هزار دوست داشته باشیم اما هنوز احساس تنهایی می کنیم. این انزوای اجتماعی جسمی و عینی نیست که بدن و ذهن ما را بیمار کند ، بلکه انزوای اجتماعی و تنهایی ادراک شده ما است. این بدان معناست که قفل کردن بر روی هر یک از ما تأثیر متفاوتی خواهد گذاشت. و البته ، به نوبه خود ، این بدان معنی است که ما باید کسانی را که بیشتر از لحاظ ذهنی رنج می برند شناسایی و به آنها کمک کنیم.

اسپوتنیک: چه توصیه دیگری به افراد می کنید تا در این دوره از بهداشت روانی خود مراقبت کنند؟

دکتر پاسکال ورتیکا: اولاً ، فکر می کنم دانستن اینکه اکنون چیزی برای بسیاری از ما وجود دارد و طبیعی نیست که در این زمان حال خوبی نداریم ، ممکن است مفید باشد. بسیاری از ما این احساس را داریم. پس تو تنها نیستی. هیچ مشکلی ندارد که روزهای بدی داشته باشید ، و اثرات تاج گیر را احساس کنید ، ما همه سوار هستیم. پس با خود لطیف باشید ، مهربان باشید و از خود مراقبت کنید. یک حمام گرم ، یک وقت استراحت از اخبار و رسانه های اجتماعی یا یک پیاده روی یا دویدن در پارک بگیرید. تا جایی که ممکن است خود را راحت کنید. همچنین ممکن است به ایجاد نگرش دلسوزانه نسبت به دیگران کمک کند. بنابراین سعی کنید هنگام تعامل با همکاران خود در محل کار ، با معلمان بچه های خود ، حتی با غریبه های فروشگاه مواد غذایی یا هنگام رانندگی ، کمی مهربانی اضافه کنید. اگر با مهربانی و دلسوزی به دیگران نزدیک شوید ، احساسات مثبت و مناطق مغزی و مسیرهای هورمونی مرتبط با پاداش را فعال می کنید. بنابراین می توانید با مهربانی و کمک به دیگران به معنای واقعی کلمه احساس خود را بهتر کنید. و سرانجام و بسیار مهم هنگامی که احساس می کنید دیگر نمی توانید به تنهایی یا به طور ایده آل قبلاً کنار بیایید ، دست دراز کنید. اکنون تمایل طبیعی ماست که اگر احساس خستگی مفرط کنیم ، به دنبال کمک هستیم و این تمایل طبیعی ماست که در صورت نیاز دیگران به آنها کمک کنیم. پس از همه اینها که هستیم ، تقریباً همیشه کسی برای شنیدن و کمک وجود خواهد داشت. و قدرت مشترک ما قدرتمندترین ابزار برای عبور از این امر است.

نظرات و نظرات بیان شده در مقاله لزوماً منعکس کننده نظرات اسپوتنیک نیست.