دانشمندان می گویند ، سر و صدای سفید به دلیل کمک به خواب می تواند ضرری بیش از خوب داشته باشد

فن آوری

URL کوتاه دریافت کنید

https://cdn1.img.sputniknews.com/img/105692/94/1056929444_0:188:1920:1268_1200x675_80_0_0_6274127e69d50ccbd9026f8dc2f7033a.jpg

اسپوتنیک بین المللی

https://cdn2.img.sputniknews.com/i/logo.png

https://sputniknews.com/science/202010201080821290- سفید-سر و صدا-به-خواب-می-آید-ممکن است-بیش از-برای-دانشمندان-خوب- مضر-

از صدای طبیعت گرفته تا صدای بلند صدای فن های سقف و کابین های هواپیما ، پخش صدای سفید به عنوان کمک خواب محبوب شده است. با این حال ، یک بررسی بالینی تازه منتشر شده نشان می دهد که این عمل ممکن است منجر به اختلال در خواب بیشتر شود.

ادعا می شود که صدای سفید صداهای مزاحم را در محیط اتاق خواب شما مخفی می کند و به عنوان یک روش غیر دارویی برای ارتقا sleep خواب و بهبود کیفیت خواب استفاده می شود.

در بررسی منظم ، منتشر شده در مجله Sleep Medicine Reviews ، ماتیاس باسنر ، استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا ، به همراه همکارانش سامانتا ام. ریدی ، مایکل جی اسمیت و سارا روچا ، ادبیات علمی را تجزیه و تحلیل کردند و 38 مطالعه در مورد صدای سفید مداوم را به عنوان یک کمک خواب شناسایی کرد.

یافته های آنها در این زمینه متفاوت بود. محققان برخی شواهد را در میان مطالعات انتخاب شده در مورد سر و صدای مداوم کمک می کنند تا افراد زودتر به خواب روند ، اما بیشتر این شواهد از کیفیت پایین برخوردار بودند. بعلاوه ، حداقل یک مطالعه نشان داد که چنین صدایی ممکن است در حقیقت خواب را مختل کند.

در بررسی خود ، محققان خاطرنشان كردند كه “كیفیت شواهد در مورد بهبود سر و صدای مداوم خواب بسیار پایین بود ، كه با استفاده گسترده از آن مغایرت دارد.”

“اگر این برنامه ها یا دستگاه ها فقط می توانند کارهای خوبی انجام دهند ، من واقعاً برایم مهم نیست. اما چون ممکن است عواقب منفی داشته باشد ، من فقط باید مراقب باشم. ”باسنر به گاردین گفت. “من به طور گسترده آنها را توصیه نمی کنم ، زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آنها واقعاً کار می کنند.”

اگرچه آزمایشاتی در این زمینه انجام نشده است ، اما باسنر همچنین در مورد تأثیرات احتمالی عدم اجازه خاموش شدن چنین سیستم های نویسی یک شبه نگران است.

وی گفت: “هر وقت در معرض صدا و صدا قرار بگیریم ، گوش داخلی آن را به سیگنال های عصبی ترجمه می کند که سپس توسط مغز تفسیر می شوند.” “این یک فرایند فعال است ، که متابولیت هایی را تولید می کند ، نشان داده شده است که برخی از آنها برای گوش داخلی مضر هستند. شما احتمالاً می خواهید دوره ای داشته باشید که سیستم شنوایی بتواند کم شود ، دوباره احیا شود و برای دوره بیداری بعدی آماده شود. “

این بررسی بالینی خاطرنشان کرد: “قبل از ارتقا noise سر و صدای مداوم به عنوان یک کمک خواب ، تحقیقات بیشتری با اقدامات خواب عینی و توصیف دقیق قرار گرفتن در معرض سر و صدا مورد نیاز است ، به ویژه اینکه ممکن است بر خواب و شنوایی نیز تأثیر منفی بگذارد.”